konstruktywna krytyka

Kłótnie to wynik niejasnej komunikacji międzyludzkiej.

Komunikacja interpersonalna - ukryte poziomy, kwadrat von ThunaNie wszystko oznacza dokładnie to, co Ci się wydaje. To, co mówisz i co robisz, jest zawsze w jakiś sposób odbierane przez otoczenie zewnętrzne.   

Wyobraź sobie sytuację, w której pewne małżeństwo szykuje się do wyjścia do teatru. Teatr znajduje się 10 minut drogi od ich domu, a seans zaczyna się punktualnie o 20:00. On jest już gotowy, ona jeszcze się przygotowuje. W pewnej chwili mąż zwraca się do żony : „Kochanie, jest 19:45…

Zatrzymajmy się w tym miejscu.

... [czytaj dalej]

Artykuł: Konstruktywna Krytyka - część III: technika Kanapki i Eskalacji

Technika Kanapki - przyjemne z pożytecznym

Ta technika jest przydatna i skuteczna w sytuacjach, gdy krytykujący jest niezaangażowany emocjonalnie,
tzn. gdy krytykujący jest raczej obserwatorem, widzem jakiegoś zachowania, które chciałby "poprawić". Niezaangażowanie emocjonalne należy rozumieć jako brak emocji wzbudzonych u krytykującego w wyniku zachowania obserwowanej osoby.

... [czytaj dalej]

Artykuł: Konstruktywna Krytyka - część II: technika Z-FUKO PZK

Poznaj techniki, dzięki którym pogłębisz relacje i zmienisz swoje otoczenie.

Technika konstruktywnej krytyki Z-FUKO PZK

Dobrze przeprowadzona konstruktywna krytyka buduje jeszcze głębszą więź i nić porozumienia z osobą krytykowaną. Efekt? Przyjemność z przebywania w towarzystwie tej osoby, efektywniejsza współpraca, a zatem i energia do dawania więcej z siebie - tej osobie, ale także w ogóle. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ każda ze stron konstruktywnej krytyki ma korzyści i nie ma strat. Ty, jako krytykujący, zyskujesz [....]

... [czytaj dalej]

Konstruktywna Krytyka - część I: czyli jak, mając dobre intencje, osiągnąć dobry efekt?

Poznaj zasady, dzięki którym będziesz się płynnie komunikować w najtrudniejszych sytuacjach.

Płynne i bezkonfliktowe porozumiewanie się nie tylko w przypadkach krytyki, ale także w najtrudniejszych sytuacjach interpersonalnych, jest podstawą budowania satysfakcjonujących i długotrwałych relacji - zarówno prywatnych jak i zawodowych. Dlaczego? Ponieważ taka jest natura człowieka, każdy z nas ma trochę inne potrzeby, przekonania, wartości. Z tego właśnie powodu zawsze będą pojawiać się sytuacje różnicy interesów. 

Znajomość poniższych zasad i najczęstszych uchybień jest fundamentem w stosowaniu konkretnych technik konstruktywnej krytyki - nawet jeśli opanujesz teorię, a będziesz popełniał poniższe błędy, nie osiągniesz pożądanych efektów. 

... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010
Kontakt                            Regulamin i Polityka Prywatności
Design: LUK | Powered by YASNE