Biblioteka biznesu: opinie i recenzje o książkach

Rekomendujemy książki dla ludzi chcących się rozwijać osobiście i w biznesie - zarówno dla menedżera, jak i specjalisty. Wybieramy książki, które są polecane i czytane, po czym oceniamy je - krytycznie, treściwie i subiektywnie. Polecamy tylko wartościowe książki.

Recenzja książki: Człowiek w poszukiwaniu sensu, Victor E. Frankl

Każdemu z nas zdarzają się gorsze dni. Każdego z nas dotykają trudności, problemy. Zdarza się, że cierpimy, jest nam źle. Gdyby w takim momencie ktoś zapytał Cię: „Dlaczego nie odbierzesz sobie życia?”, to jak byś odpowiedział / odpowiedziała?

To mocne pytanie Victor E. Frankl zadawał swoim klientom, którzy zgłaszali się do niego na terapię. Kontrowersyjne? A jednak pytanie to potrafiło pokazywać te istotne rzeczy, osoby z życia ludzi, które każą im trwać, zmagać się z trudnościami.

... [czytaj dalej]

Biblioteka biznesu:Recenzja książki: MNEMObiznes, Andrzeja Bubrowieckiego

W naszym dynamicznie zmieniającym się świecie trudno jest na bieżąco weryfikować swoją wiedzę i przyswajać nowe informacje. Naukowcy ciągle spierają się ile procent mózgu jesteśmy w stanie na co dzień wykorzystać, ale co do jednego są zgodni – mózg, podobnie jak nasze ciało, możemy trenować. 
 

Jak pokazuje Andrzej Bubrowiecki w swojej ostatniej książce „MNEMObiznes”, dobra pamięć i wiedza o tym, jak funkcjonuje nasz umysł, może przynieść nam wiele korzyści i przełożyć się na sukces w biznesie.

... [czytaj dalej]

Biblioteka biznesu. Recenzja książki: Dobry szef martwy szef, Ray Immelman

 Dobry szef martwy szef, Ray ImmelmanJak budować zwycięskie zespoły – recenzja książki „Dobry szef martwy szef. Jak skłonić organizację do najwyższej efektywności i nie dać się przy tym ukrzyżować” Raya Immelmana.

Współczesny szef nie ma lekko, biorąc pod uwagę sytuację na rynku, rosnące wymagania klientów odwrotnie proporcjonalne do zaangażowania pracowników. Jest wiele recept na to, jak efektywnie zarządzać ludźmi. Ray Immelman w książce „Dobry szef martwy szef” proponuje nam spojrzenie na zarządzenie zespołami przez pryzmat zachowań ludzkich panujących w najstarszych jednostkach społecznych, czyli plemionach.

... [czytaj dalej]

Biblioteka biznesu. Recenzja książki: Steve Jobs, Walter Isaacson

Steve Jobs książka - recenzja, biblioteka biznesuKsiążka tak samo niesamowita jak i jej bohater. Biografia napisana tak, że czyta się ją jednym tchem, choć książka liczy 700 stron - i to jej jedyna wada - mozna "zawalić" wiele nocy.

Dlaczego warto przeczytać tę książkę? Ponieważ:

  • poznasz niezwykłą historię człowieka, który skutecznie przezwyciężał przeciwieństwa losu w biznesie i to Cię zainspiruje do zweryfikowania własnych strategii radzenia sobie z trudnościami.
  • zobaczysz, że nie wszystko złoto, co się świeci - medialny Steve Jobs, sprawiający wrażenie wspaniałego człowieka na ekranie, wychwalany przez wielu jako charyzmatyczny lider, geniusz i twórca, to także osoba pełna wad, wręcz wielokrotnie zachowująca się na pograniczu psychopatii - manipulant, narcyz i cham. To zaskakujące, jak skutecznie potrafił tworzyć swój wizerunek.
  • obejrzysz, bo Walter Isaacson tak plastycznie pisze, jeden z najbardziej niesamowitych przykładów rozwoju firmy i strategii biznesowej naszych czasów. To jest prawdziwa lekcja biznesu, zarządzania ludźmi, ryzykiem, marketingu i komunikacji - szczególnie skutecznych prezentacji oraz eventów.
... [czytaj dalej]

Biblioteka biznesu. Recenzja książki: Odkryj się, Patrick Lencioni

Mało sprzedażowy tytuł, bardzo cenna książka. Książka dla każdego, kto sprzedaje lub utrzymuje jakiekolwiek relacje z klientem wewnętrznym lub zewnętrznym, czyli praktycznie Recenzja książki: Odkryj się, Patrick Lencionidla każdego, kto pracuje w biznesie.

Dzięki tej książce:

  • rozprawisz się z lękiem przed oceną Ciebie i Twoich efektów przez innych
  • poznasz najnowszy model sprzedaży usług i doradztwa biznesowego
  • będziesz budować długotrwałe i głębokie relacje z ludźmi biznesu

Sam się zadziwiam pisząc te słowa - jestem bardzo krytyczny wobec książek. Może dlatego, że to, co opisuje Lencioni, powoli odkrywałem w swoich doświadczeniach. Może dlatego, że książkę czyta się jednym tchem, tak ciekawie jest napisana. Może dlatego, że nie zawiera bełkotu, lania wody i płycizny merytorycznej...

... [czytaj dalej]

Biblioteka biznesu. Recenzja książki: Zjedz tę żabę, Brian Tracy

Brian Tracy, Zjedz tę żabę. Recenzja książki

Książkę polecam osobom, które mają mnóstwo energii do tego by zmienić coś w swoim życiu lub osiągnąć coś, tylko nie bardzo wiedzą jak zabrać się "do rzeczy" i nie wychodzi im to. Innymi słowy - mają bardzo silną motywację, nie mają wiedzy na temat efektywnego działania. Piszę "bardzo silną" - ponieważ jest tu wiele narzędzi, które po prostu trzeba zacząć stosować, a do tego trzeba motywacji bardzo silnej, bo efekty natychmiast nie koniecznie muszą się pojawić.

Dlaczego strategie efektywności proponowane w książkach nie działają? Ponieważ ich autorzy zakładają, że wystarczy je zastosować, by odnieść sukces. Zapominają, że by stosować strategie trzeba mieć do tego motywację. Moje wrażenie jest takie, że autor ma nikłą wiedzę na temat procesów motywacyjnych, jeśli motywację czytelnikowi wykłada w następujący sposób: "Im większy potencjalnie korzystny wpływ wywrze dany czyn lub zachowanie na nasze życie, tym silniejsza powinna być motywacja, aby bezzwłocznie zabrać się do działania, gdy tylko sobie to uświadomimy."

... [czytaj dalej]

Biblioteka biznesu. Recenzja książki: Terapia prowokatywna, Frank Farelly

terapia prowokatywna Frank Farelly

Tę książkę czyta się jednym tchem. W większości składa się ona z przykładów klinicznych stosowanej przez Farellego techniki - przykładów przeważnie bardzo zabawnych, bo sama terapia prowokatywna bazuje w dużym stopniu na poczuciu humoru.

Psychoterapia pacjentów psychiatrycznych, która dotąd kojarzyła mi się z ciężką i niewdzięczną pracą, nasiąkaniem przez terapeutę problemami i smutkiem pacjenta, nabrała zupełnie nowych kolorów: towarzyszy jej śmiech, paradoks, nieschematyczność i co najważniejsze - efektywność.

 
... [czytaj dalej]
© copyright 4GROW 2010
Kontakt                            Regulamin i Polityka Prywatności
Design: LUK | Powered by YASNE